Ярослав Стецько
Український політичний та військовий діяч,
активний діяч ОУН, один із ідеологів та провідників українського націоналізму,
третій голова ОУНР,
перший голова АБН

Київ проти Москви

Ярослав Стецько
провідник ОУН

Актуалізуємо програмову статтю одного з лідерів ОУН Ярослава Стецька.

Відомий великий британський державний діяч і мислитель Е. Бирке, що жив у важкій післямазепинській добі (1729-1796), писав: «Епоха лицарства минула, епоха софістів, крамарів і калькуляторів приходить…»

Він писав правду, але чи назавжди минула епоха лицарства? Чи не відживає ось у нашому народі дух Мазепи?

Нікіта Сергієвич Хрущов, теж великий, але великий кат України і різник Будапешту, в 1964 році в Ґетеборзі (Швеція) кричав: «Мертві встають із гробів! Чи прагнете йти слідами Мазепи і Карла XII війною на Росію?» – вказуючи пальцем на прем’єра Швеції.

Чого ж був злякався Хрущов? Коли з могил встають мертві, а він мав на думці таки нас живих, українців, чи треба ж було підіймати такий крик? Коли ж Мазепа, мовляв, належить неповторній минувшині, чи треба боятися його великого духу?

Цих дві картини – сумна резиґнація Е. Бирке, що епоха лицарів-героїв минає, і переляк Хрущова перед воскресаючим духом Мазепи в наші дні – вказують на те, що вже скінчилася доба наших упадків і неслави, упокорення і безпросвітної безнадії, що на наших очах відроджується величне й героїчне змагання українського народу за волю і державність: слідом борців за волю України в 1910-1921 роках пішли нові когорти борців УПА, членів ОУН, ідуть і сучасні нові покоління в Україні…

Тінь великого гетьмана Мазепи, якого ідеї воскресли в українському визвольному русі, впала на володаря-тирана Московської імперії гнітючим маревом. Примара комунізму ще бродить по Європі, але страх перед новим мазепинством, страх перед воскресаючим Києвом, вивів із рівноваги тирана, що великою мірою причинилося й до того, що він невдовзі полетів коміть-головою із свого трону.

Єдине, що досягнув своїм виступом Хрущов у Ґетеборзі, було те, що він змобілізував москалів усіх кольорів на протиукраїнський фронт, пригадавши їм загрозу з боку України для Московської імперії.

Москву налякав також наш другий фронт за кордоном, який ми, спільно з однозвучними елементами у вільному світі, організуємо на допомогу першому фронтові на Рідних Землях.

«Ідея Росії – ідея справедливого суспільного життя, ідея здійснення правди на землі. В тому – самобутність і історичне призначення Росії… її відвічний ідеал…», – лементують ідеологи НТС.

Отже, ще не зник комунізм, як імперіалістична і месіяністична ідея Росії, а вже НТС проповідує «новий» месіанізм і нову форму російського імперіалізму, якщо не згадувати «християнського месіанізму» Бердяєва (Росія, мовляв, має «навернути світ на правдиве християнство»).

Наша визвольна концепція, концепція розвалу Московської імперії і відновлення на її руїнах незалежних суверенних національних держав – повністю відповідає історичному процесові: вона справедлива, найбільш поступова у нашу епоху. Вона не протиставиться історичному розвиткові, навпаки, йде з ним в парі, стимулює його.

Київ проти Москви! – найбільш революційне гасло наших днів, що означає відновлення національних держав і розвал тюрми народів; іншими словами – визвольний націоналізм проти загарбницького імперіалізму.

Київ проти Москви! – гасло, що означає героїчне воююче християнство проти воюючого безбожництва, ідею людини, як Богоподібної істоти проти бездушної, звіроподібної істоти, члена безформної отари.

Київ проти Москви! – гасло, що означає ідеалістичний, героїчний шлях життя під знаком благородних ідей, вічних, непроминальних вартостей та соціальної справедливості проти звірячого людоненависництва, матеріалізму, визиску і гноблення.

Київ проти Москви! – гасло, що означає світ правди, волі й честі, нагадує козацький бойовий клич «Слави добувати, братів визволяти» у боротьбі проти тиранії, рабства, брехні й облуди, проти фальшивого большевицького грабіжницького гасла: «Грабуй награбоване».

Наше універсальне гасло «Воля народам – воля людині!» повністю гармонізує з гаслами «Київ проти Москви!», «Свята Софія проти Кремля!», – які вимовні символи двох протиставних світів: світу волі й справедливості та світу тиранії і рабства.

Цей смертельний багатогранний конфлікт Києва з Москвою проходить в Україні та в усьому СССР в усіх ділянках життя української нації і української людини. Україна незмінно в постійній, передусім ідеологічній, війні з Москвою.

І той конфлікт Києва з Москвою позначається майже в цілому світі, всюди там, де сили добра, справедливості, віри в Бога і націю зударяються із силами протилежними. У світово-політичному перекрою Київ символізує одну систему ідей, а Москва другу, протилежну. Київ символізує ідею вільних національних держав, а Москва – світову тюрму народів, рабство і підкорення всіх націй, до чого вона прямує всіма шляхами, використовуючи всі методи й засоби.

В найяскравішому згущенні цей конфлікт позначається на наших рідних землях, боротьба в Україні є тими істотними чинниками і елементами, що на них ми розраховуємо в нашій зовнішньо-політичній діяльності та відкликаємось до них. Без цього елементу сили на Рідних Землях наша зовнішня політика не могла б мати успіху.

Іншим елементом сили є масова дія нашої еміграції, кожної української установи чи організації, кожної української людини, яка своєю протиросійською і протикомуністичною настановою документує окремішність, суверенність українського підмету, всупереч довговіковій російській псевдонауці, всупереч усім фальсифікаторам історії українського народу. Ані наші вчені, ані політики не могли б упродовж такого короткого часу виправити всіх тих фальсифікацій червоних і білих москалів у вільному світі, якби вони не мали за собою очевидно, крім капіталу визвольної боротьби в Україні, підтримки українського суспільства на чужині.

Чи не з волі Провидіння сталося так, що у вільних країнах західного світу появилася масова українська еміграція, щоб у вільних демократичних країнах, де має значення і опінія широких народних мас, сказати правду про Московську колоніальну імперію, про її терор і переслідування поневолених народів та визвольну боротьбу нашого народу.

Наша визвольна боротьба увійшла в нову стадію – стадію спротиву широких народних мас, робітників, інтелігенції, молоді, зокрема студентської, в стадію зударів з московсько-большевицькими тиранами-імперіялістами. 1942-1950 роки – це була стадія широких повстанських дій, відвертої збройної боротьби з окупантом, яка – почавши з 1950 року – перейшла в стадію змодифікованої, глибокої політичної, соціальної боротьби, що виявляється в усіх ділянках життя українського народу. Відповідна внутрішня чи зовнішня нагода, або обидві разом, може створити сприятливі умовини для збройної національно- визвольної революції і її успішного завершення.

Москва, непевна за дальшу долю своєї імперії, яка переживає важку внутрішню кризу, викликану революційними силами поневолених націй, шукає підтримки і скріплення у західних вільних держав, зокрема в США, щоб добитися в них підтвердження непорушності й неподільності володінь її імперії.

Це розуміємо не тільки ми, українська політична еміграція, розуміє сучасну політику Москви й молоде покоління України, яке стає на захист українських ідей і українського народу. Русифікація і большевизація в Україні постійно провалюються. Москві не вдалося «перевиховати» українську молодь у дусі ідей марксизму-ленінізму та московського імперіялізму, вона, хоч і приховано, живе ідеями Києва, ідеями Хмельницького, Мазепи, Шевченка, Петлюри, Бандери. Бо це ідеї правди, волі, справедливости, ідеї національного патріотизму, ідеї глибокої віри в Боже Провидіння, якими жила на протязі багатьох століть і далі живе наша нація.

Ідеї українського визвольного руху ОУН, УПА, АБН реалізуються тепер на всіх землях України, доказом чого є все масовіші спротиви московським окупантам. Протидія русифікації в українських університетах шляхом спротиву і маніфестацій студентів Києва і Львова – відома усім, відомий нам і протест працівників культури в Україні проти русифікації, що викликав минулого року масові арешти в Києві, Львові та інших містах України. Отже, Україна живе і бореться.

Геройська боротьба ОУН-УПА створила передумови для всенаціонального спротиву, удари якого Москва відчуває все сильніше й дошкульніше. Москві вже не поможуть масові депортації українських патріотів у Сибір і Казахстан, бо концепція АБН-у, себто концепція спільного фронту поневолених народів у боротьбі з Москвою, уможливлює дію і на чужій території проти спільного ворога.

Наш клич: Київ проти Москви! – клич священний, що мобілізує українську націю та інші поневолені Москвою народи до боротьби проти московських тиранів-імперіалістів, за знищення московської тюрми народів і відновлення самостійних суверенних національних держав у «колі вільних народів світу».


Визвольний Шлях Кн.5(230) травень 1967, ст. 515-519
Джерело:
http://ukrpohliad.org/analytics/kyyiv-proty-moskvy.html
https://ukrnationalism.com/publications/4588-kijiv-proti-moskvi.html